Boek
Handig om te weten: van dit boek is een webversie beschikbaar. Als u zich registreert, krijgt u gratis toegang, plus relevante extra's.
Styleguides zijn onmisbare naslagwerken, waarin eigenschappen van de stijl van een merk of een uiting ervan, zoals een website, zijn vastgelegd.
Eindverantwoordelijken voor merkstrategie of marketing bepalen het uiterlijk van alle visuele elementen die gezamenlijk het merk vertegenwoordigen en vullen daarmee de styleguide. Specifieke illustraties en exacte beschrijvingen leveren heldere richtlijnen op voor de toepassing van de stijl.
Op basis hiervan voeren interne medewerkers content in, passen onderdelen aan of breiden functionaliteit uit op interne of openbare websites. Ze hebben altijd beschikking tot de meest recente officiƫle huisstijlelementen, zoals logo's, en specifieke huisstijlregels, zoals kleurcodes en gebruik van lettertypes. Dit is een efficiƫnte manier van werken.
Externe partijen die werken aan uitbreidingen of afgeleide sites in de stijl gebruiken de styleguide als bron en naslagwerk. Zij downloaden elementen die ze toepassen in hun voorstellen en controleren of ze zich aan de juiste stijl houden. Dit vereenvoudigt de communicatie.
Online styleguides met Frontify vertelt je:
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.