Boek
Kwaliteit leveren betekent voldoen aan de verwachtingen van de klant; voortdurend en tegen de afgesproken condities. Dit stelt eisen aan de organisatie die de kwaliteit moet waarmaken en aan de mensen die er werken. Om zo'n organisatie te kunnen realiseren wordt veelal gebruikgemaakt van Total Quality Management (TQM) en Six Sigma, die gericht zijn op de totale kwaliteit van de organisatie. Continue aandacht hiervoor zou moeten zorgen voor een kwalitatief beter product en dienst, een klantgerichte organisatiecultuur en beheersbare bedrijfsprocessen en kosten. De praktijk leert echter dat deze doelstellingen veelal niet worden bereikt: een hollistische benadering ontbreekt en human capital wordt in deze concepten onvoldoende geconcretiseerd.Met dit boek presenteert Rampersad een helder kader voor het effectief managen van totale kwaliteit. Hij combineert de traditionele TQM- en de Six Sigma-benadering met zijn Total Performance Scorecard-concept (TPS); waardoor een geïntegreerd en organisch veranderconcept ontstaat voor duurzame persoonlijke en organisatorische ontwikkeling. Talrijke verbetermethoden en -technieken maken hier deel van uit en dienen als gereedschapskist warmee u uw organisatie blijvend succesvol kunt maken.'Managen van totale kwaliteit' is onmisbaar voor iedereen die geïnteresseerd is in organisatieverbetering en -verandering. Het is geschreven voor corporate executives, kwaliteitsprofessionals, medewerkers en individuen die zichzelf en hun werk voortdurend willen verbeteren en hierdoor topprestaties willen leveren. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.