Boek
DE NIEUWE PROFESSIONAL
Uw toegevoegde waarde in een veranderende markt
Relatiemanagement is vaak het kind van de rekening, omdat het 'scoren' van nieuwe klanten en het binnenhalen van grote opdrachten interessanter wordt gevonden. Het risico hiervan is dat de kwantiteit het wint van de kwaliteit. Daarnaast streven steeds meer (vooral grotere) opdrachtgevers naar een beperkt aantal zogenaamde preferred suppliers - een kleine kring van dienstverleners met wie ze bij voorkeur zaken doen. En u wilt natuurlijk bij dat selecte gezelschap horen.
Met goed relatiemanagement snijdt het mes aan twee kanten. Weloverwogen keuzes met betrekking tot uw klantengroep kunnen uw imago en marktpositie bepalen. Bovendien kunnen juist die goede relaties zorgen voor uitdagend werk en bieden ze u als professional de gelegenheid om kennis en ervaring op te bouwen. Waardevolle, strategische klanten dragen bij aan een gezonde, duurzame bedrijfsvoering in de vorm van omzet, continu it en groei.
Relatiemanagement gaat over het onderhouden van goede, langdurige contacten, vooral met strategische klanten. Het gaat dus verder dan het bijhouden van een database, klanten eens per jaar inviteren voor een partijtje golf of f ren op een dagje zeilen. Relatiemanagement gaat niet vanzelf, maar kost tijd, moeite en geld. U moet er in investeren en u moet het organiseren. Op deze cd wordt uitgelegd hoe u dat het beste kunt doen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.