Boek
Om het brandstofverbruik en de uitstoot van uitlaatgasemissies verder terug te kunnen dringen worden steeds hogere eisen aan het brandstofinspuitsysteem gesteld. Verder terugdringen is namelijk alleen mogelijk met een inspuitsysteem dat de brandstof onder hoge druk zeer fijn verneveld in de cilinder spuit de brandstofhoeveelheid nauwkeurig doseert en het inspuitverloop inclusief de voor en nainspuiting optimaal vorm geeft. Het systeem dat aan deze eisen voldoet is het Common Rail systeem. Het kenmerkende verschil met andere inspuitsystemen is dat bij Common Rail de brandstof in een rail accumulator continu onder hoge druk klaar staat om te worden ingespoten.In dit boek van de technische leergangen wordt de werking van het Common Rail systeem uitgelegd. Ook wordt ingegaan op de verdere ontwikkelingen van het systeem uit 1997. Vervolgens worden de essentile systeemcomponenten uitgebreid behandeld. Kern van het Common Rail systeem is de injector in het verleden verstuiver genoemd waarvan er twee uitvoeringen zijn de injector met magneetklep en de in 2004 ingevoerde PizoInlineInjector. De werking van en voordelen die de Pizotechniek biedt worden eveneens uitgelegd. Belangrijk is ook de Elektronische Diesel Regeling EDC Electronic Diesel Control. Bij nieuwe bedrijfs en personenwagens worden de dieselinspuitsystemen uitsluitend elekronisch geregeld. Dankzij de in het Common Rail systeem ingebedde elektronica kunnen de mogelijkheden van dit systeem maximaal worden benut. Voor moderne snellopende dieselmotoren is Common Rail het meest toegepaste inspuitsysteem. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.