Boek
Een goede vertegenwoordiging van het personeel vereist kennis van wat er leeft bij de achterban van de ondernemingsraad. Deze achterban wordt gevormd door het voltallige personeel, de directie uitgezonderd. Om deze goed te vertegenwoordigen, is communicatie cruciaal. Hoe communiceert een OR met de achterban en hoe zorgt hij ervoor dat zijn imago overeenstemt met de gewenste identiteit?
U krijgt praktische tips voor het opstellen van een communicatieplan en -strategie, waarin deze zaken aan de orde komen. Het communicatieplan schenkt onder andere aandacht aan de contactvormen met de achterban: formele communicatie, netwerken en eenmalige acties. Daarnaast komen enkele nieuwe methoden en mogelijkheden voor een dialoog met de achterban: formele communicatie, netwerken en eenmalige acties. Daarnaast komen enkele nieuwe methoden en mogelijkheden voor een dialoog met de achterban aan bod: De focusmethode, het contactpersonenoverleg en de inzet van digitale media. Een goede relatie met de achterban geeft u sterkere positie in de onderhandelingen met de bestuurder en dat leidt weer tot een betere personeelsvertegenwoordiging.
Inhoudsopgave:
1. Inleiding
2. Vertegenwoordiging van personeel
3. Informatie- en communicatiewerkwijze
4. Beeldvorming rond de OR
5. Imago en identiteit van de OR
6. Het imago beïnvloeden
7. Het communicatieplan
8. Moderne vormen van communicatie met de achterban
9. Conclusie «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.