Boek
"Wanneer je niet goed voor jezelf zorgt, kun je ook niet goed voor een ander zorgen", wordt wel eens gezegd. Als verpleegkundige heb je van de zorg voor de ander je vak gemaakt. Het werken met mensen maakt dit vak zo boeiend maar soms ook zwaar. Dag in dag uit omgaan met emoties van anderen, kan ten koste gaan van je eigen emotionele leven. Een ernstig zieke of een ontevreden patiƫnt kan bij de verpleegkundige gevoelens van onzekerheid, spanning of frustratie oproepen. Hoe kun je hier op een professionele manier mee omgaan? En, hoe ontstaan die gevoelens eigenlijk? In het verhaal van Marjan komen zowel de praktijk als de theorie aan de orde..
In de serie Verpleegkunde Praktijk worden aan de hand van verhalen van verpleegkundigen actuele onderwerpen behandeld waarmee je als verpleegkundige in je dagelijks werk geconfronteerd wordt. Deskundigen zorgen voor achtergrondinformatie en praktische tips. De serie is een uitgave van het vakblad Verpleegkunde Nieuws «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.