Boek
Als u wilt dat uw website of intranet goed functioneert zult u hem moeten testen bij mensen uit de doelgroep. Dat is de beste en snelste manier om erachter te komen op welke problemen gebruikers kunnen stuiten en hoe u die kunt elimineren. Het uitvoeren van een gebruikstest ook wel usability test genoemd is niet moeilijk u zet een paar mensen achter de site laat hen uit zichzelf dingen doen geeft hen opdrachten en stelt hen een aantal vragen over de site en u ziet wat er bij het gebruik van de site mis kan gaan en welke verbeteringen noodzakelijk zijn.Dit boekje gaat in op de gebreken die in websites en intranets kunnen sluipen en legt uit hoe u die met een gebruikstest kunt opsporen. Het is een praktische handleiding voor het testen van websites intranets concepten formulieren en applicaties.Het is geschreven voor iedereen die betrokken is bij de ontwikkeling van websites en intranets en voor mensen die zich verder willen toeleggen op het testen daarvan.Naast de nodige theoretische kennis heeft iedere functionaris die werkzaam is op het gebied van public relations en voorlichting ook behoefte aan compacte en praktische informatie op specifieke deelterreinen van communicatie. Daarom is de serie Communicatie Memo ontwikkeld. Elk dossier behandelt in ongeveer 100 paginas een specifiek communicatieonderwerp. Behalve een theoretisch kader bieden memos een praktische leidraad om tot een verantwoorde uitvoering te komen zo mogelijk voorzien van checklists. U kunt zich abonneren op de serie maar de boeken zijn ook los te koop. Er verschijnen ca. 4 boeken per jaar. De serie Communicatie Memos is onderdeel van het pakket Communicatie Compleet. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »