Boek
Hoe schrijf je een goede tekst voor een website of voor een intranet? Een tekst die de lezer aanspreekt en waarmee je de boodschap écht overbrengt? Webschrijven. Schrijven voor nieuwe media geeft je inzicht in het communicatieproces en in die aspecten ervan die belangrijk zijn voor een effectieve webtekst. Het boek volgt het schrijfproces stap voor stap. je leest hoe je de lezers van je tekst zo goed mogelijk kunt leren kennen en hoe je de tekst op hen af kunt stemmen. Dit doe je door je lezer op een slimme manier door je tekst te leiden, je tekst effectief te structureren en door goed gebruik te maken van hyperlinks. Verder is het belangrijk te kiezen voor een aansprekende en heldere schrijfstijl.
De theorie wordt uitgelegd met heldere voorbeelden en illustraties uit de praktijk. Na ieder hoofdstuk staan vragen en opdrachten waarmee je je kennis en inzicht kunt toetsen. Aan het eind van het boek is ene handige checklist voor het schrijven van webteksten opgenomen. Op de cd-rom bij het boek staan meer opdrachten met voorbeelduitwerkingen. In deze opdrachten staan het fictieve tekstbureau De Scherpe Pen en zijn opdrachtgevers centraal.
Webschrijven, Schrijven voor nieuwe media is in eerste instantie bedoeld voor hbo-studenten die tijdens hun studie, stage of werk teksten moeten schrijven voor internet- of intranetsites of voor hun digitale portfolio. Het is gerangschikt voor zelfstudie, maar kan ook als basis dienen voor een module of training over schrijven voor nieuwe media. Daarnaast kan het boek gebruikt worden door beroepsbeoefenaars die bij hun dagelijkse werkzaamheden te maken hebben met het schrijven van teksten voor nieuwe media «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.