Boek
Interne communicatie wordt vaak gezien als een (strategisch) instrument. Als een middel waarmee je medewerkers informeert. De communicatie-afdeling is er druk mee. Maar van veel groter belang is het informele discours: de gesprekken `entre nous, tussendoor op de wandelgang, in de lunchpauzes of discussies op online fora.Medewerkers zoeken in die informele gesprekken samen naar duiding van voor hen complexe situaties. Ze stellen zich daartoe Drie Vragen van Betekenisgeving: wat is er eigenlijk aan de hand, wat betekent dat voor mij en wat moet ik nu doen? Zo proberen ze in interactie het verhaal voor zichzelf rond te krijgen. Dat is de essentie van interne communicatie: een proces van gezamenlijke betekenisgeving.Hoe kun je die betekenisgeving beïnvloeden? Wie spelen daarin een belangrijke rol? Is de essentie van interne communicatie eigenlijk wel te regisseren? En zijn er nog wel mogelijkheden voor gezamenlijke betekenisgeving bij een Ingrijpende Verandering? Allemaal vragen die in dit boek in kort bestek aan de orde komen.Over de auteurErik Reijnders is zelfstandig gevestigd adviseur en gespecialiseerd in interne communicatie. Hij schreef hierover talloze artikelen en van zijn hand verschenen eveneens onder meer het Basisboek Interne Communicatie en Interne Communicatie voor de Professional.Wat vinden we er nou echt van?De essentie van Interne CommunicatieWoord voorafInleiding1 Interne Communicatie als instrument2 De samenleving verandert, de communicatie ookl3 Interne Communicatie als betekenisgeving4 Interne Communicatie bii een Ingrijpende Verandering5 De cruciale communicatieve rol van de teamleider6 Rollen om anderen communicatiever te makenTen slotteVerder lezenOver de auteur «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand