Boek
Volp
de doorbraak op communicatiegebied
Voor het tijdperk van Voice over IP (VoIP) beperkte de telecommanager zich bij de keuzes van een bedrijfstelefooncentrale tot vragen op het gebied van functionaliteit, beheer en exploitatie. Kortom, tot de vraag welk systeem de beste prijs/prestatieverhouding kan leveren in het licht van de gestelde eisen. Tegenwoordig kan degene die de rol van telecommanager heeft, de vervanging van een bedrijfstelefooncentrale niet meer los zien van het datanetwerk, maar ook omgekeerd: als er sprake is van vervanging van actieve datacommunicatieapparatuur, dan zal de vraag gesteld moeten worden of die geschikt moet zijn voor VoIP, of hoe de annwezige comminicate-infrastructuur geschikt gemaakt kan worden voor VoIP. De praktijk heeft inmiddels uitgewezen dat in veel gevallen VoIP een functioneel effectieve en zelfs kosten-effectieve oplossing kan zijn ten opzichte van de klassieke PABX.
ICT Bibliotheek
Elk deel in deze boekenserie levert een bijdrage aan het oplossen van besturings-vraagstukken vanuit uw ICT-praktijk. Met veel praktische elementen en casussen haalt zowel de ICT-manager, consultant als projectmanager zijn voordeel.
Oberman Telecom Management Consultants BV (OTMC), te Maarn, is gevestigd sinds 1989. Het bureau is gespecialiseerd in spraak, datacommunicatie-en bekabelingadviezen en telematicaprojectbegeleiding. Het bureau is volledig onafhankelijk van welke leverancier of dienstverlener dan ook.
Dit boek over VoIP, in al zijn facetten, is geschreven door:
Charles Heering
Albert Molenaar
Maarten Oberman «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.