Boek
In de jaren rsquo80 en rsquo90 ging veel aandacht naar de dienstverlening zelf. Daardoor dreigen gezondheids en welzijnsorganisaties uit het oog te verliezen dat de kwaliteit van de dienstverlening en de organisatie in grote mate afhankelijk is van het al dan niet goed functioneren van de medewerkers. De praktijk leert echter dat de omstandigheden voor hen niet optimaal zijn. Een grondig systematisch beleid n aanpak van arbeidskwaliteit wordt een noodzaak voor beleidsverantwoordelijken. LUCAS Samenwerkingsverband Leuvense Universiteit en Caritas en VOCA Vormingscel Caritas namen het initiatief om een instrument te ontwikkelen voor het Vaststellen En Verbeteren van ArbeidsKwaliteit VEVAK. Dit boek is het eindprodukt van het VEVAKproject.Het is een praktische handleiding voor mensen die willen werken rond arbeidskwaliteit wat meestal neerkomt op het op gang brengen van een organisatieontwikkelingsproces.De auteurs schetsen stap voor stap de verschillende fasen in dergelijk project. Als er voldoende bereidheid is om aan het probleem te werken kan worden overgegaan tot een diagnose van arbeidskwaliteit. Hiertoe wordt de VEVAKvragenlijst voorgesteld. Uit deze diagnosestelling worden een aantal doelstellingen afgeleid die prioritair zijn in het aanpakken van arbeidskwaliteit.De auteurs onderscheiden een zevental doelen en beschrijven per doel telkens een aantal interventiemogelijkheden. Tenslotte wordt de concrete realisatie en de tussenevaluatie ervan besproken.Het boek wordt nog levendiger gemaakt door de vele voorbeelden uit de praktijk en 3 uitvoerige casussen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.