Boek
Zonder visie is het nagenoeg onmogelijk om een organisatie te leiden of te veranderen. Een visie definieert de unieke identiteit van de organisatie. Een visie geeft houvast en focus en bepaalt de prioriteiten. Een visie verbindt de gehele organisatie. En als die visie is gebaseerd op kernwaarden kunnen besluiten op een laag niveau in de organisatie genomen worden. In deze aflevering bespreken we eerst het belang van een visie om veranderingen te richten. Daarna maken we duidelijk dat een visie belangrijk is bij veranderingen omdat deze verplicht tot het expliciteren van onderliggende waarden. Ten slotte laten we zien hoe u tot een motiverende visie kunt komen die betrokkenheid voor veranderingen creëert en we vertellen hoe u concrete en verifieerbare doelstellingen voor verandering kunt formuleren.
Inhoudsopgave:
1 Introductie
2 Visie als voorwaarde voor verandering
3 Waarom een visie belangrijk is
4 Tot een visie komen
5 Een visie formuleren
6 Een motiverende visie: inhoudelijke criteria
7 Een motiverende visie: taalkundige criteria
8 Een motiverende visie: cijfers en valkuilen
9 Samenvatting
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.