Boek
Iedereen die interesse heeft voor onderzoek naar taal spelling en onderwijs vindt in dit boek een ruim aanbod. Het bevat meer dan veertig bijdragen van Vlaamse en Nederlandse experten waarin ze rapporteren over hun onderzoeksresultaten of zich positioneren in een centraal debat binnen hun vakgebied. Over taal en spelling komen onder meer volgende themarsquos aan bod het gebruik en de waardering van Standaardnederlands en tussentaal oorzaken van specifieke types spellingproblemen problemen met de betekenisafbakening van woorden mentale processen tijdens het lezen corpusonderzoek. De onderwijsbijdragen bestrijken factoren die de onderwijskwaliteit benvloeden. Behandelde themarsquos zijn onder meer de leerkrachtleerlinginteractie didactische methodes de problematiek van adequate en evenwichtige toetsing en onderwijs in een historisch perspectief. Ook het onderwijsbeleid zelf staat in een aantal bijdragen centraal. Ten slotte bevat het boek een tiental persoonlijke herinneringen aan professor Frans Daems voor wie dit werk is samengesteld. De samenstellers van dit boek zijn professoren aan de Universiteit Antwerpen waar ze lid zijn van het Departement Taalkunde binnen de Faculteit Letteren en Wijsbegeerte Dominiek Sandra en Pol Cuvelier of binnen het Instituut voor Onderwijs en Informatiewetenschappen Rita Rymenans en Peter Van Petegem. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen berichten geplaatst op het prikbord van Tussen taal , spelling en onderwijs.