Boek
Outsourcing lijkt een belangrijke manier om de concurrentiepositie van organisaties te versterken. Toch sijpelen ook steeds vaker verhalen door van minder succesvolle of zelfs ronduit mislukte outsourcings operaties. Verhalen over hoog oplopende conflicten tussen organisaties en de dienstverleners waarvan zij in meerdere of mindere mate afhankelijk zijn geworden komen steeds vaker in de pers.Op handen zijnde uitbestedingen roepen in die voorbeelden weerstand op bij de medewerkers, ondernemingsraad en bonden. Opvallend is dat het bij die voorbeelden gaat over uitbestedingen op het vlak van ICT. Over een outsourcing van bijvoorbeeld een bedrijfsrestaurant hoor je weinig schokkende verhalen. Blijkbaar is het [out]sourcen van ICT anders en lastiger.Dit boek heeft niet als doel de lezer een specialist te maken op het gebied van ICT-sourcing. Doel is bestuurders en managers van organisaties bewust te maken van het proces van ICT-sourcing en van het feit dat dit niet simpelweg door een ICT of inkoopafdeling kan worden afgehandeld. ICT-sourcing maakt deel uit van bedrijfsdoelstellingen van een organisatie en dient dus ook vanuit dit perspectief behandeld te worden. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.