Boek
Dit boek brengt een algemene inleiding in de sociale psychologie. Na een algemene schets van het vakgebied gaat de auteur in op enkele kernthema's. Meer bepaald wordt er aandacht besteed aan de sociale basis van het zelf, sociale perceptie en sociale beïnvloeding. Het tweede deel van het boek gaat in op fundamentele theorievorming over sociale cognitie en attitudes, waarbij toepassingen in de reclamewereld eveneens aandacht krijgen. Het volgende deel handelt over interpersoonlijke en groepsprocessen, waarbij onder andere hechte relaties en groepsprestaties aan bod komen. De relaties tussen groepen worden behandeld onder de vorm van hoofdstukken over stereotypen, vooroordelen en discriminatie, de multiculturele samenleving en conflict. Ten slotte wordt er ingegaan op toepassingen van de sociale psychologie in de rechterlijke en politieke wereld. Over de auteurAlain Van Hiel is als hoogleraar verbonden aan de vakgroep Ontwikkelings-, Persoonlijkheids- en Sociale Psychologie van de Universiteit Gent «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.