Boek
In dit boek wordt ingegaan op de visie van de verschillende scholen op de opvang van kinderen met leerproblemen. De laatste vijftien jaar groeide bij heel wat onderwijsbetrokkenen de overtuiging dat het gewoon onderwijs meer aandacht moet hebben voor leerlingen bij wie het leerproces niet vlot verloopt. Zorgverbreding en inclusief onderwijs worden meer en meer gepromoot als basisideen voor het onderwijs van de toekomst. Tegen de achtergrond van haar eigen doelstellingen vond de Stichting Leerproblemen Vlaanderen het belangrijk om in te spelen op deze actuele ontwikkelingen. In de betrachting om basisscholen in hun vernieuwingszoektocht te ondersteunen dachten de auteurs dat het goed zou zijn om een aantal positieve voorbeelden uit het werkveld ook voor de ruimere onderwijswereld toegankelijk te maken. Heel concreet wordt in Scholen met zorg ingegaan op de visie van de verschillende scholen op de opvang van kinderen met leerproblemen de klaspraktijk en het pedagogischdidactisch handelen het leerlingvolgsysteem het signaleren en diagnosticeren van de leerproblemen en het remediren. Voorts wordt ook stilgestaan bij de vernieuwingsarrangementen binnen elke school het soort overlegstructuren de samenwerking met CLB met externen en met ouders en ten slotte de effecten van al deze initiatieven op het kind en de school. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.