Boek
De relatie tussen farmaceutische bedrijven en voorschrijvers van geneesmiddelen is een maatschappelijk gevoelig thema. Om ongewenstebeïnvloeding te voorkomen worden strenge eisen gesteld aanreclame voor receptgeneesmiddelen. Deze eisen hebben betrekkingop hetgeen over geneesmiddelen mag worden gecommuniceerd en opfinanciële relaties met een verkoopbevorderende doelstelling.De regelgeving voor reclame-uitingen en gunstbetoon is vastgelegdin meerdere bronnen. Dit boek bevat een uitvoerige beschrijving vande Europese en Nederlandse wetgeving voor reclame voor receptgeneesmiddelen en de zelfregulering zoals uitgewerkt in de CodeGeneesmiddelenreclame (CGR). Tevens wordt een compleet overzichtgegeven van de jurisprudentie van de (bestuurs)rechter en van deuitspraken en adviezen van de CGR Codecommissie. Daarvoor zijnonder meer de door de Minister van VWS opgelegde bestuurlijke boetesgeanalyseerd. Ook wordt ingegaan op het toezicht door de Inspectie voorde Gezondheidszorg en de CGR en de onderlinge samenwerking daarbij.Dit boek is van waarde voor juristen, toezichthouders, farmaceutischebedrijven en eenieder die zich wil verdiepen in de regels voor geneesmiddelenreclame en de toepassing daarvan in de praktijk. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.