Boek
Het eerste deel ontleedt reclame. Wie zijn de protagonisten en wie bepaalt welke regels? Hoe ontstaan reclamestrategien? Waaraan beantwoorden reclamedoelstellingen en hoe worden ze geformuleerd. Hoe worden doelgroepen gedentificeerd en hoe worden ze omschreven? Hoe worden merken gebrandmerkt? Hoe worden briefings opgemaakt en hoe wordt een reclameboodschap geformuleerd? Al deze onderwerpen worden analytisch benaderd om uiteindelijk via de toepassingen in n enkel document te worden samengevoegd de briefing. In het tweede deel gaat alle aandacht naar de meest gestelde en tegelijkertijd minst beantwoorde vraag hoe werkt reclame nu eigenlijk? De functies van reclame worden kort toegelicht om daarna de theoretische modellen uit te diepen van het AIDAmodel tot het MACmodel via de weak en de strong theorien. Vervolgens kan de relatie tussen het effectiviteitconcept en het koopbeslissingsproces de reclamewerking verklaren. Dit boek is bestemd voor studenten communicatieman «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.