Boek
In POLYFONIE IN DE KLAS bieden vijf pijlers de bouwstenen voor inclusie waarmee scholen aan de slag kunnen. Met concrete voorbeelden illustreren de auteurs hoe de school een inclusieve cultuur en praktijk kan vormgeven. Zij tonen hoe een leerling met een bijzondere onderwijsvraag kan leren n volwaardig participeren in de gewone klas. Voorts bespreken zij hoe de klaspraktijk ondersteund en georganiseerd kan worden en hoe sociale inclusie van leerlingen met en zonder een label verloopt. Ten slotte buigen zij zich over de rol en de samenwerking van de vele betrokkenen de ouders de leraars de assistenten of extra onderwijskrachten de therapeuten de directie... en de kinderen zelf. In POLYFONIE IN DE KLAS bieden vijf pijlers de bouwstenen voor inclusie waarmee scholen aan de slag kunnen. Met concrete voorbeelden illustreren de auteurs hoe de school een inclusieve cultuur en praktijk kan vormgeven. Zij tonen hoe een leerling met een bijzondere onderwijsvraag kan leren n volwaardig participeren in de gewone klas. Voorts bespreken zij hoe de klaspraktijk ondersteund en georganiseerd kan worden en hoe sociale inclusie van leerlingen met en zonder een label verloopt. Ten slotte buigen zij zich over de rol en de samenwerking van de vele betrokkenen de ouders de leraars de assistenten of extra onderwijskrachten de therapeuten de directie... en de kinderen zelf. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand