Boek
Aandacht in de pers is voor ontwerpers en architecten een belangrijke manier om hun naamsbekendheid te vergroten en new business te verwerven. Potentile opdrachtgevers vormen zich vaak een beeld van een bureau op basis van artikelen in de vakpers en algemene pers. Ontwerpers en architecten weten dat en willen graag dat er over ze geschreven wordt. Maar wat is de beste manier om in de aandacht van de pers te komen? Hoe ben je de pers het meest behulpzaam bij het aanleveren van materiaal? Wat willen journalisten weten? En hoe pak je de internationale pers aan? Dit boek het derde deel in de Business serie van praktische boeken over zakelijke onderwerpen voor creatieve professionals beantwoordt deze en veel meer vragen in drie delen. Deel 1 is een praktische gids over de ins en outs van internationale free publicity. De auteur behandelt de theorie van public relations stap voor stap met checklists en voorbeelden uit de praktijk. In deel 2 worden zeer toepasbare tools aangereikt zoals telefoonscripts standaardbrieven persberichten aankondigingen redactionele voorstellen et cetera met een lexicon van belangrijkste prtermen in meerdere talen. Deel 3 ten slotte bevat een zeer uitgebreid overzicht van de belangrijkste internationale designpers. De auteur Sander Schroevers is medeoprichter van PressEasy een prbureau met vestigingen in Milaan en Amsterdam dat veel ervaring heeft met klanten in de creatieve industrie. Hij is auteur van PR for Dummies Giving Interviews Successfully Copyright on authorship rights en Free Publicity the complete guide to press campaigns.Dit boek verschijnt in een Nederlands en een Engelstalige editie. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand