Boek
In dit boek komen eerst de belangrijkste organisatiekundige benaderingen aan de orde. Vervolgens worden de strategie en de omgeving de technologie en kwalificaties en de structuur en cultuur van scholen behandeld. Daarna bespreekt het boek de ontwikkeling en verandering van scholen als organisaties. Schooldiagnoses en interventies gericht op verandering komen uitgebreid aan bod. Vraagstukken van besturing en van schoolmanagement krijgen veel aandacht. Ook leiderschapsrollen en de vereiste kwaliteiten voor goed management worden uitgebreid belicht. Waaraan moet een goede school voldoen? Welke resultaten van scholen zijn voor welke groepen de moeite waard? Hoe kijken belanghebbenden aan tegen de kwaliteit van scholen? Op al deze vragen wordt ingegaan. Kwaliteitszorg en instrumenten om kwaliteit te waarborgen zijn in veel organisaties ingeburgerd. Ook in scholen gebeurt dat gaandeweg. Een organisatiekundige invalshoek helpt daarbij. Inzicht in het functioneren van een school als organi «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.