Boek
Een handreiking voor het opzetten van een geformaliseerde klachtenregeling; een belangrijk middel om geschillen tussen werkgever en werknemer op te lossen en conflicten uit de weg te ruimen. Achtergronden van het individueel klachtrecht komen aan de orde, en de auteurs geven aan in welk juridisch kader het klachtrecht moet worden geplaatst. Ook beschrijven zij hoe klachtrecht zicht verhoudt tot alternatieve vormen van geschillenbehandeling, zoals bemiddeling en mediaton. Centraal staat het creĆ«ren van een werkbare regeling, en de auteurs geven dan ook een praktische handleiding om een klachtenregeling op te zetten en in een bedrijf of organisatie int e voeren. De ondernemingsraad kan hierin een initiĆ«rende rol spelen. Hoe een OR dit aan moet pakken, wordt in het boek stap voor stap behandeld. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.