Boek
Naar school behandelt de vele facetten van de psychologische ontwikkeling van kinderen in de leeftijd van drie tot acht jaar: taalverwerving, tijds- en ruimtebesef en persoonlijkheidsontwikkeling, maar ook vaardigheden als tekenen, redeneren en het spelen van bordspelen.
Extra aandacht krijgen onderwerpen die op school van belang zijn. Hoe leert een kind schrijven en lezen? Hoe leert het rekenen en klokkijken? Er wordt speciaal stilgestaan bij veel voorkomende problemen rond dyslexie.
Ontwikkelingspsycholoog Ewald Vervaet deelt de periode van drie tot acht jaar in in vier ontwikkelingsfasen, die aan de hand van alledaagse voorbeelden worden verduidelijkt. Ouders, maar bijvoorbeeld ook leerkrachten in de onderbouw van de basisschool, kunnen zo de ontwikkeling van een kind uitstekend herkennen en duiden.
Dr. Ewald Vervaet is psycholoog. Hij onderzoekt de psychologische ontwikkeling bij jonge kinderen en is docent aan verschillende instellingen, onder meer aan de Volksuniversiteit Amsterdam en de Academie Gradatim. Daarnaast is Vervaet columnist bij Ezeltje Prik. Van hem verscheen eerder Groeienderwijs, dat nu in vierde druk is.
'Ewald Vervaet toont de lezer een instructieve kijk in het hoofd van het jonge kind.' - uit het voorwoord van prof.dr. Sieneke Goorhuis-Brouwer, Rijksuniversiteit Groningen
Over Groeienderwijs:
Ewald Vervaet volgde nauwgezet de ontwikkeling van 28 kinderen en komt met opmerkelijke bevindingen.' - Psychologie Magazine
Simpele proefjes. Maar ze laten haarscherp zien dat er verschillende fasen in de geestelijke ontwikkeling van een kind te onderscheiden zijn.' - de Volkskrant «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.