Boek
De afgelopen jaren is het marktonderzoeklandschap behoorlijk veranderd. Met de opkomst van onderzoek via internet en online panels is zelf onderzoek uitzetten veel eenvoudiger geworden. Toch ligt de toegevoegde waarde van marktonderzoek heviger onder vuur dan ooit. Zo lijkt de Nederlandse bevolking compleet onderzoeksmoe. En ook de kwaliteit van de onderzoeksuitkomsten laat nogal eens te wensen over, omdat deze vaak niet goed aansluit bij de realiteit. Maar waar loopt nu precies de trein uit het spoor in het onderzoekproces?
In deze aflevering van De Marketingbox loodsen we u door alle fasen van het marktonderzoekproces. We beginnen bij een scherpe formulering van uw onderzoeksvragen en -doelstellingen. Wat mag u verwachten van de uitkomsten? Welke onderzoeksmethoden en -kanalen staan u ter beschikking en hoe maakt u een goede keuze, afhankelijk van uw specifieke situatie? Vervolgens zoomen we in op de mogelijkheden binnen datacollectie, analyse van de resultaten, en effectieve vormen van rapportage.
In deze aflevering wordt speciale aandacht besteed aan technieken om meer inzicht te krijgen in een juiste prijsstelling voor uw producten en/of diensten. En aan technieken om de latente behoeften van uw doelgroep boven tafel te krijgen, zodat de mogelijkheden voor productontwikkeling en innovaties zichtbaar worden.
Na beluistering van deze aflevering kent u alle 'ins & outs' van marktonderzoek, zodat u niet alleen onderzoek kunt initiƫren maar ook een volwassen gesprekspartner bent voor specialistische uitvoerders.
De auteurs van deze aflevering zijn Rob Beltman en Yousri Mandour.
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand