Boek
Het luisterboek Leiderschap in het onderwijs brengt inzichten over leiderschap in het algemeen en leiderschap in het onderwijs in het bijzonder bij elkaar. Er wordt, voor zover mogelijk, zonder oordeel geschreven over deze inzichten. Veel van de inzichten die zijn gevonden in de geselecteerde literatuur zijn niet geschreven vanuit de specifieke wereld van het onderwijs, maar wel direct toepasbaar daarop. De passages uit de verschillende interviews bevestigen deze toepasbaarheid.
Spijker al luisterend uw kennis bijHet doel van het luisterboek Leiderschap in het onderwijs is om verschillende visies op leiderschap de revue te laten passeren en te kijken welke verschillen en welke gemeenschappelijkheden daarin te onderkennen zijn. De vraagstukken waar het onderwijs voor staat en de ambities die vanuit Europa en de overheid op het onderwijs afkomen zijn dusdanig groot dat de focus op leiderschap volkomen terecht is. Om dit nog beter in de vingers te krijgen, bieden wij u graag een helpende hand met: Leiderschap in het Onderwijs.
Leiderschap in het onderwijs is een luisterboek dat actuele situaties aanpakt uit de schoolpraktijk door middel van een aantal interviews met (oud) schoolleiders voorzien van specifieke voorbeelden. Zo verrijkt en actualiseert u al luisterend uw kennis.
Met Leiderschap in het onderwijs heeft u een methode in handen met praktische suggesties en ideeën voor dé schoolleider. Theoriën die besproken worden:
- De zeven eigenschappen van effectief leiderschap (Steven R. Covey)
- Leiderschap ontraadseld (Manfred F.R. Kets de Vries)
- Nieuwsgierig leiderschap (Willem Verbeke, m.m.v. Thomas van Els en Alexander Palmbergen)
- Diepgaande verandering (Robert E. Quinn)
- De intensieve menshouderij (Jaap Peters en Judith Pouw)
- Leidinggeven aan professionals? Niet doen! (Matthieu C.D.P. Weggeman)
- en meer
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand