Boek
Dit studieboek richt zich op de bedrijfseconomievan dienstverlenende bedrijven,zowel commercieel als non-profit. Vrijweliedereen heeft te maken met dit typebedrijven bijvoorbeeld als toerist, reiziger,recreant, patiënt, cliënt, klant, burger,gedaagde, weggebruiker of leerling. Ditboek bevat vele herkenbare voorbeeldenvan bedrijfseconomische principes uitverschillende vormen van dienstverlening.Dit studieboek geeft een vollediginzicht in bedrijfseconomische enfinanciële aspecten van de dienstverlening.Het is dus bij uitstek geschiktvoor alle studenten die een opleidingop hbo-niveau volgen in een dienstverlenendesector. Het biedt ook aan stafmedewerkers en leidinggevende een goede oriëntatie op de financiële aspecten van hun organisatie.In het boek Kosten en baten met beleidwordt rekening gehouden met mensendie niet zo van cijfers houden. Financieelmanagement is namelijk niet altijdmakkelijk te doorgronden vanwege hetjargon en de cijfermatige benadering.In het boek worden begrippen daaromcompact en helder uitgelegd. En zijn ergevarieerde opdrachten en casussenwaarbij de nadruk ligt op toepassingvan financiële principes en niet oppure rekenvaardigheid. Verder wordenbedrijfseconomische vraag stukkenin verband gebracht met bedrijfskundigethemas zoals beleidsvormingen besluitvorming. De kosten en batenworden verbonden met keuzeprocessenin organisaties waardoor inzicht ontstaatin het belang van de financiële zienswijze.Achterin het boek zijn er heldere uitwerkingen,zodat de student zichzelf kan bijsturen.Het digitale e-book van Kosten en batenmet beleid, met extra toetsen en metfeedback, is te raadplegen via de onlineomgevingvan Bookshelf. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen berichten geplaatst op het prikbord van Kosten en baten met beleid.