Boek
Inclusief onderwijs wordt gekenmerkt door samenwerking en participatie met en door leerlingen ouders collegas en andere betrokkenen in en om de school. Hierin vervullen de lerarendocenten die voor de groep staan een sleutelrol zij fungeren als vertrouwenspersoon voor hun leerlingen zij geven diversiteitsleren vorm. Voor leerlingen met bijzondere ondersteuningsbehoeften kunnen ze een beroep doen op een gespecialiseerde begeleider en iemand die zorg draagt voor een goede afstemming van activiteiten en voorzieningen. Inclusief Bekwaam beschrijft de generieke kwaliteiten die in inclusief onderwijs van de leraar de gespecialiseerde begeleider en de zorgcordinator worden gevraagd. Voor de uitwerking van Inclusief Bekwaam is op basis van literatuurstudie raadpleging van mensen uit de praktijk en consultatie van deskundigen het basisprofiel van SBL aangevuld. Op basis van Inclusief Bekwaam is een quick scan ontwikkeld bedoeld als hulpmiddel bij het in kaart brengen van gewenste en aanwezige kwaliteiten voor individuele leraren n voor het team als geheel. U vindt de quick scan op www.leoz.nlinclusieprofiel «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.