Boek
De publicatie "ITIL 4 en USM" levert een introductie op het ITIL 4 framework, in de context van de USM-methode. Het boek behandelt de kernelementen van het nieuwe ITIL 4, en demonstreert voor elk element hoe dat kan worden gebaseerd op - c.q. gegenereerd met - de artefacten van de USM-methode.Op deze wijze krijgt de lezer enerzijds een concreet beeld van de samenstelling en opbouw van ITIL 4, maar leert de lezer meteen om deze elemementen te beschouwen vanuit een methodisch en systematisch perspectief. Die benadering maakt het voor de lezer mogelijk om ITIL 4 te analyseren in de context van een managementsysteem, iets waar deze laatste editie van ITIL - net zoals voorgaande edities - niet in voorziet.Het boek behandelt van ITIL 4 de volgende aspecten:• de belangrijkste concepten van servicemanagement volgens ITIL• de zeven ITIL-basisprincipes• de vier dimensies van servicemanagement volgens ITIL• ihet doel en de componenten van het ITIL-servicewaardesysteem• de zes activiteiten van de ITIL-servicewaardeketen • het doel en de belangrijkste begrippen van 15 van de 34 ITIL-practices, waarvan zeven practices in meer detail worden behandeldBij elk van deze onderdelen is beschreven hoe deze in de servicemanagementarchitectuur van USM aan bod komen, en hoe deze met de USM-methode kunnen worden gerealiseerd. Dat maakt dit boek niet alleen uitermate praktisch, maar het bevestigt ook het generiek toepasbare karakter van de methode. Voor lezers die eerdere ITIL-edities kennen biedt het boek een brug naar de nieuwste editie van ITIL. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen verbanden gelegd.