Boek
Over het boekHoogbegaafdheid wordt nog onvoldoende herkend in het onderwijs en de hulpverlening. Het blijft een blinde vlek mede ook door de geringe aandacht die er in opleidingsinstituten aan wordt besteed.Dit boek heeft tot doel alle direct betrokkenen te informeren over en te sensibiliseren voor een aangepaste aanpak van hoogbegafde kinderen en adolescenten. Daartoe schetsen onderzoekers de actuele wetenschappelijke inzichten op dit terrein en reiken ervaringsdeskundigen concrete handvatten aan voor de begeleiding van hoogbegaafden in het onderwijs vooral maar niet uitsluitend op het niveau van de secundaire school.Bijzondere aandachtspunten vormen de motivatieproblematiek en het onderpresteren op school de studiebegeleiding de sociaalemotionele ontwikkeling en mogelijke concrete modellen voor de onderwijspraktijk.Over de auteursTessa Kieboom is docent an de Academische Lerarenopleiding en directeur van het Centrum voor Begaafdheidsonderzoek van de Universiteit Antwerpen.Anne Hermans is klinisch psychologepsychotherapeute met zelfstandige praktijk in Haacht.Hoogbegaafdheid wordt nog onvoldoende herkend en erkend in het onderwijs en de hulpverlening. Het blijft vaak een blinde vlek mede ook door de geringe aandacht die er in opleidingsinstituten aan wordt besteed. Dit boek heeft tot doel alle direct betrokkenen te informeren over en te sensibiliseren voor een aangepaste aanpak van hoogbegaafde kinderen en adolescenten. Daartoe schetsen onderzoekers de actuele wetenschappelijke inzichten op dit terrein en reiken ervaringsdeskundigen concrete handvaten aan voor de begeleiding van hoogbegaafden in het onderwijs vooral maar niet uitsluitend op het niveau van de secundaire school. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen verbanden gelegd.