Halverwege het graf

- Halverwege het graf

(5)

Voor het eerst dat ik kennis maak met Urban fantasy. En ik moet eerlijk bekennen vond het een geweldig boek. Vampierverhalen had ik nog nooit gelezen.

Vind Catharine of Cat een hele sympathieke vrouw. Zij is half mens en half vampier, geboren uit een verkrachting van haar moeder. Ze leeft twee verschillende levens. En moet zich vaak anders voordoen dan ze is. Daarom wil Cat op kamers gaan wonen, zodat ze haar eigen leven kan leiden. Door de week zit ze op de universiteit en in de weekenden gaat Cat op vampierjacht. Dit doet ze om haar vader te wreken. Volgens haar moeder zijn alle vampiers, bloeddorstig, slecht en moorddadig. Tijdens zo'n weekend ontmoet ze Bones een hele sympathieke en oude vampier met een prachtig lichaam. Bones leert Cat nog beter vechten en er springt een vonk over tussen die twee.

Er gebeurd van alles, het leest als een thriller, erotiek wordt niet geschuwd en is totaal niet storend. Hoe verder je komt in het boek, hoe spannender het wordt. Je wordt alsware het verhaal ingezogen. Er zijn verrassende wendingen en het gevaar ligt altijd op de loer. Cat en Bones spelen met hun leven tijdens de zoektocht naar de verdwenen meisjes. Op het laatst komt het gevaar van een kant die ze totaal niet verwachten. Het verhaal is dan ook nog niet echt afgelopen, en ik ben heel benieuwd naar de volgende twee delen.

Een zeer ontspannend boek en een echte aanrader.