Boek
In het EECahier Functioneel schrijven reiken de auteurs een aantal mogelijkheden aan om zinvolle schrijftakenop een strategische manier aan te pakken te ondersteunen en te evalueren.Schrijven is geen eenvoudige opgave voor kinderen en onderwijs in schrijven is dat evenmin voor de leraar.Veel ouders en leraren maken zich bovendien zorgen over de toenemende slordige taal van jongeren.We stellen echter wel vast dat heel wat jongeren zeer gedreven tientallen smsberichten per dag versturen.Blijkbaar voelen ze zich dus erg aangesproken door zulke schrijftaken.Anderzijds zien we dat kinderen vaak ontmoedigd raken bij het schrijven van een klassiek opstel.Dergelijke schoolse schrijftaken zijn bovendien heel dikwijls een test zonder onderwijs vooraf.De auteurs van dit EECahier willen dan ook een antwoord geven op de vraagHoe leerlingen liever en beter leren schrijven?.In een aantal hoofdstukken belichten de auteurs een brede waaier van onderwerpen en invalshoekendie stuk voor stuk illustratief zijn voor hun pleidooi voor functioneel strategisch schrijfonderwijs.p een strategische manier aanpakken ondersteunen en evalueren «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.