Boek
Dit werk is het resultaat van het eerste vergelijkende onderzoek van het onderwijs Frans en Engels als vreemde taal in secundaire scholen in Vlaanderen. Het onderzoek richtte zich op drie groepen van factoren en hun wisselwerking de curriculaire factoren aantal contacturen leerplaninhouden eindtermen pedagogische principes methodes en strategien didactisch materiaal de sociaalpsychologische factoren attitudes motivaties percepties van de doeltalen en hun respectieve culturen het niveau van de taalvaardigheid aan het einde van de secundaire cyclus. Het doel van het onderzoek is tweevoudig enerzijds een stand van zaken bieden van het huidige vreemdetalenonderwijs in Vlaanderen anderzijds een theoretisch onderbouwd referentiekader ontwikkelen voor de evaluatie van dit vreemdetalenonderwijs. De bevindingen van dit onderzoek zijn relevant zowel voor beleidsvoerders en taalonderwijskundigen als voor vreemdetalenleerkrachten. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.