Boek
Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede tandarts-patiëntrelatie. Het is aangetoond dat een goede tandarts-patiëntrelatie de mondgezondheid van de patiënt bevordert. Professioneel communiceren kan moeilijk zijn. Zelfs ervaren tandartsen blijken soms moeite te hebben met bepaalde gesprekssituaties. In deze nascholing worden aan de hand van casuïstiek tips gegeven om lastige gesprekken met succes te kunnen voeren. Achtereenvolgens wordtaandacht besteed aan het omgaan met conflicten, agressie, huiselijk geweld, seksuele intimidatieen fouten. Ook komen gesprekken aan de orde die een geheel eigen benadering vereisen. Hetslechtnieuwsgesprek en motiverende gespreksvoering zijn daarvan voorbeelden. Ten slotte wordtaandacht besteed aan de omgang met specifieke patiëntengroepen, zoals patiënten met beperktegezondheidsvaardigheden, patiënten met een andere culturele achtergrond en oudere (kwetsbare)patiënten. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen verbanden gelegd.