Boek
E-business is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Aanvankelijk leek het erop dat met name nieuwe bedrijven door slim gebruik van ICT succesvol waren in deze nieuwe vorm van zakendoen. Hoewel thans duidelijk is dat ook voor Ônieuwe economieÕ-bedrijven de bomen niet meer tot in de hemel groeien, is tegelijkertijd duidelijk dat het economische speelveld van de ÔtraditioneleÕ bedrijven blijvend veranderd is. We staan aan de vooravond van de volgende ontwikkelingsfase van de nieuwe manier van zakendoen, een fase met gelijke kansen voor alle bedrijven. Sterker nog, de zwakheden van veel internetbedrijven (ÔfulfillmentÕ-operaties, logistiek, merken, vertrouwen) zijn juist de kracht van de bestaande ondernemingen met beproefde bedrijfsconcepten en processen. In de combinatie van beide, van Ôclicks and bricksÕ, ligt de toekomst.
Gevestigde ondernemingen, de pijlers van Ôde oude economieÕ, vragen zich af hoe zij op de ontwikkelingen moeten inspelen. Wat is de invloed van nieuwe media op de branche waarin de onderneming opereert? Wat betekent dat voor de rol en de positie van de verschillende spelers in de bedrijfsketen en voor samenwerkingsverbanden tussen bedrijven? Welke commerci le mogelijkheden dienen zich aan? Hoe werkt dit door naar de interne organisatie en de bedrijfsvoering? Welke nieuwe eisen worden gesteld en wat zijn de implicaties voor het personeel?
Dit boek wil de ondernemer prikkelen tot antwoorden op deze vragen door ontwikkelingen te schetsen, denk- en beoordelingsmodellen aan te reiken en vooral door praktijksituaties te beschrijven van Nederlandse ondernemingen, die - veeal op onderdelen - al keuzes hebben gemaakt en een voorbeeldfunctie vervullen.
E-business wordt nu dus chte business. Ondernemingen, die zich nog niet op hun e-business hebben geori nteerd, doe er goed aan om n actief te worden. Wie nu niet aanhaakt, zit straks op de tweede rang of mist de voorstelling.
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.