Boek
Dit boek beschrijft de huidige staat van management- en kostprijssystemen in bedrijven en instellingen. De kostprijs. Inzicht in winstgevendheid van producten en klanten laat zien waarom bedrijven in de handel en industrie hun kostprijzen meestal wel op orde hebben. Apple, Heineken, Philips en Unilever weten precies wat de kostprijs van hun producten is. Het laat ook zien waarom banken, verzekeraars, zorginstellingen en (semi-)overheden nog een lange weg te gaan hebben als ze op dit punt net zo ver willen komen. Dat dat nodig is, behoeft inmiddels nauwelijks meer betoog.Het boek biedt een integrale benadering, die gericht is op het verbeteren van management- en kostprijsinformatie. De cases zijn gebaseerd op de actuele praktijk in verschillende bedrijfstakken. Na het lezen van dit boek zullen de begrippen kosten en winst geen geheimen meer voor u kennen, en kunt u aan de slag om de winstgevendheid van uw producten en diensten structureel inzichtelijk te maken. Koen Perik werkte bij Unilever en is partner bij SIS Finance, advies- en interimkantoor op het gebied van financieel management. Hij adviseert multinationals en instellingen over management- en kostprijsinformatie. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.