Boek
In 2007 vroeg sociologe Iteke Weeda tweehonder managers mannen en vrouwen naar hun ervaringen en idealen op het werk. Aan de orde kwamen themas als leiderschap motivatie emotie intutie geluk en identiteit en zingeving. In dit boek beschrijft en duidt zij de resultaten van haar onderzoek. De openhartige vaak verrassende antwoorden die zij kreeg wijzen naar een nieuw paradigma in management. Bestaande managementtechnieken veelal gebaseerd op hirarchie controle en macht zijn niet langer zaligmakend. Zachtere waarden als empathie intutie en de bereidheid om te luisteren worden steeds belangrijker. Voor succes op de langere termijn blijken de yin waarden zelfs doorslaggevend te zijn. De Yinfactor bevat voorts persoonlijke ervaringen inzichten en adviezen van een twaalftal topmanagers speciaal voor dit boek mondeling genterviewd door Iteke Weeda en Rob Schippers. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.