Boek
In dit boek wordt het ondernemingsplan levendig gemaakt aan de hand van tien concrete cases. Er is gekozen voor een laagdrempelige benadering, zodat ook niet-economisch gevormde aspirant-ondernemers er echt iets aan hebben.Er wordt veel aandacht besteed aan creativiteit, zowel bij de totstandkoming van productideeën als doorheen het businessplan. Bovendien komen enkele communicatieve vaardigheden aan bod die voor de toekomstige ondernemer van grote betekenis kunnen zijn. Immers, het plan zal aan externe financiers moeten worden voorgelegd, gepresenteerd en verdedigd.Alle productideeën zijn initieel door studenten tweede bachelor handelswetenschappen en derde bachelor industriële wetenschappen van de Hogeschool Gent geconstrueerd en uitgewerkt tot een ondernemingsplan. Zij werden daarbij intensief gecoacht door docenten en ervaren ondernemers. Aan de plannen zijn achteraf nogal wat suggesties en creatieve oplossingen toegevoegd.
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen verbanden gelegd.