Boek
In onderwijs is recentelijk duidelijk geworden dat het invoeren van nieuwe inzichten betreffende het aanbieden van onderwijs niet los kan gezien worden van de assessment. Indien we leerlingen en studenten meer actief willen laten participeren in het leerproces en in het verwerven van competenties, dan zal ook assessment van competenties en leervorderingen hierop dienen aan te sluiten. Traditionele kennistesten zijn dus aan een uitbreiding toe met een diversiteit van nieuwe toetsvormen.
Dit boek geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.