Boek
Het accent in dit boek ligt op de praktijk maar wel met een noodzakelijke theoretische achtergrond. De opbouw van het boek volgt een logische lijn. Eerst wordt ingegaan op planning in het algemeen. Daarna wordt overgeschakeld op accountplanning. Er wordt een accountplanningsysteem uitgewerkt dat direct in de praktijk toepasbaar is. Verder wordt ingegaan op accountplanning in de internationale situatie. Daarnaast zal het opbouwen van een salespropositie en hoe deze te positioneren binnen de klantorganisatie worden behandeld. Tot slot komt aan de hand van 5 cases de bedrijfspraktijk van accountplanning aan de orde.Net als bij beide andere delen ligt ook in Accountplanning het accent op de praktijk. Natuurlijk vindt u ook de belangrijkste theoretische achtergrondinformatie vaak gebaseerd op veelgebruikte hulpmiddelen zoals CSM en SWOTanalyse. De praktijkgerichtheid komt extra naar voren in hoofdstuk 6 dat aan de hand van cases laat zien hoe IBM Arcadis Xerox Corporation CSC en NCR hun accountplanning georganiseerd hebben. Voor uw alledaagse praktijk is er een handige CDrom bijgevoegd met voorbeeldformulieren. Dit boek is bij muitstek geschikt voor account managers marketeers en sales managers. Ook voor studenten van opleidingen op HBO en academisch niveau is Accountplanning een onmisbaar hulpmiddel bij hun studie. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.