Welkom op Boeklezers.nl

Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »

Meedoen

Boeken

Globale Immunität oder Eine kleine Kartographie des europäischen Bildungsraums
Globale Immunität oder Eine kleine Kartographie des europäischen Bildungsraums
Globale Immunität oder Eine kleine Kartographie des europäischen Bildungsraums »
 
 
 
 
 

Dat is pedagogiek
Dat is pedagogiek
Pedagogische praktijken en instellingen zoals de school, het gezin, de universiteit, de zorg, en het jeugd- en volwassenenwerk ondergaan grondige verandering... »
 
 
 
 
 

Apologie van de school
Apologie van de school
Hoewel de school steeds symbool heeft gestaan voor vooruitgang en een betere toekomst, is het tegelijkertijd zo dat ze vanaf haar ontstaan niet uit de beklaa... »
 
 
 
 
 

En wat als we nu verkeerd zijn?
En wat als we nu verkeerd zijn?
De Europese ruimte voor hoger onderwijs en onderzoek staat deze dagen helemaal in de steigers. De opbouw van een ruimte waarin elke lerende en elke innovatie... »
 
 
 
 
 

De schaduwzijde van onze welwillendheid
De schaduwzijde van onze welwillendheid
ls bewoners van de wereld van onderwijs, opvoeding en vorming worden wij, dat is bekend, gekenmerkt door een grote welwillendheid. Hoewel er zeer veel discus... »
 
 
 
 
 

De leerling centraal in het onderwijs
De leerling centraal in het onderwijs
De leerling meer centraal plaatsen in het onderwijs is sinds lang een bezorgdheid van leraars en pedagogen. Vandaag is het ook een aandachtspunt van beleidsm... »
 
 
 
 
 

De lichtheid van het opvoeden
De lichtheid van het opvoeden
<i>De lichtheid van het opvoeden</i> is het eerste handboek dat de opvoeder zélf centraal plaatst;;;Wat is de essentie van opvoeden? Wat betekent het opvoed... »
 
 
 
 
 

De publieke betekenis van pedagogisch denken en handelen
De publieke betekenis van pedagogisch denken en handelen
Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en hand... »