Welkom op Boeklezers.nl

Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »

Meedoen

Boeken

Thomas More en de toekomst van Europa
Thomas More en de toekomst van Europa
Op vrijdag 26 september 2008 heeft Prof.dr. H.E.S. Woldring afscheid genomen als decaan en hoogleraar Politieke filosofie van de Faculteit der Wijsbegeerte e... »
 
 
 
 
 

Jan Amos Comenius
Jan Amos Comenius
Jan Amos Comenius, grondlegger van de pedagogiek, heeft ook naam gemaakt als theoloog, filosoof en diplomaat. In alles wat hij deed, streefde hij onvermoeiba... »
 
 
 
 
 

Westerse waarden
Westerse waarden
door Shakespeare belicht. Annalen van het Thijmgenootschap (Vereniging tot het Bevorderen van de Beoefening der Wetenschap onder de Katholieken in Nederland,... »
 
 
 
 
 

De pansofie van Comenius
De pansofie van Comenius
De Tsjechisch-Nederlandse geleerde Jan Amos Comenius (1592-1670) is een fascinerende schrijver. Wie met een boek van hem begint, komt voor verrassingen te st... »
 
 
 
 
 

Politieke filosofie van de christendemocratie
Politieke filosofie van de christendemocratie
Dit boek gaat over de christen-democratie in Nederland. Het belicht de levensbeschouwelijke en filosofische achtergronden ervan en ook bepaalde ideeën over ... »
 
 
 
 
 

Allesomvattende onderwijsleer
Allesomvattende onderwijsleer
Jan Amos Comenius (1592-1670) staat bekend als grondlegger van de didactiek en de pedagogiek. Zijn 'Allesomvattende onderwijsleer' heeft daaraan sterk bijged... »
 
 
 
 
 

Pluralisme, integratie en cohesie
Pluralisme, integratie en cohesie
Een democratische samenleving is een ingewikkelde en kwetsbare samenleving. In zo'n samenleving bestaan verschillende levens- en wereldbeschouwingen en filos... »
 
 
 
 
 

Om de menselijkheid van de cultuur
Om de menselijkheid van de cultuur
In dit boek neemt de Tsjechisch-Nederlandse geleerde Jan Amos Comenius (1592-1670) een centrale plaats in. Met zijn filosofie en onderwijsleer wilde hij de m... »