Welkom op Boeklezers.nl

Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »

Meedoen

Populaire boeken

 
» » »
 



Leren in 5 dimensies
Leren in 5 dimensies door Robert J. Marzano & Wietske Miedema
Onze kennis van leerprocessen is de laatste decennia enorm toegenomen. De Amerikaanse onderzoeker Robert Marzano speelde daar een belangrijke rol in en ontwierp... »
 
 
 
 
 

Grammaire de base
Grammaire de base door Leen Van Craesbeek
Grammaire de base is een naslagwerk dat de basisgram- matica Frans van de lagere school samenvat.Per onderwerp wordt telkens een context voorzien waarin het pro... »
 
 
 
 
 

Hoe bedenk je het?!
Hoe bedenk je het?! door Jenny de Bode & Lia Nijman
Leerkrachten in het basisonderwijs moeten continu prikkelen, stimuleren, motiveren en nieuwe invalshoeken bedenken. Zo bevorderen zij een onderzoekende en nieuw... »
 
 
 
 
 

Goochelen met informatievaardigheden
Goochelen met informatievaardigheden door Peter den Hollander
In onze kennisintensieve samenleving neemt het aanbod van informatie voortdurend toe. Het is essentieel dat leerlingen de vaardigheden leren om die veelheid aan... »
 
 
 
 
 

Praktische didactiek voor natuuronderwijs
Praktische didactiek voor natuuronderwijs door Els de Vaan & Jos Marell
We zien graag dat kinderen bij natuuronderwijs op de basisschool natuur, milieu en techniek uit hun eigen leefwereld op een actieve manier leren ontdekken en he... »
 
 
 
 
 

Natuuronderwijs inzichtelijk
Natuuronderwijs inzichtelijk door Amito Haarhuis & Carla Kersbergen
Wat heeft een plant nodig om te groeien? Waarom hebben wij twee ogen? Blijft aluminiumfolie hangen aan een magneet? Hoe komt het dat de aarde opwarmt? Natuurond... »
 
 
 
 
 

Geloof je het zelf?!
Geloof je het zelf?! door Bas van den Berg, Ina ter Avest & Tamar Kopmels
Met 'Geloof je het zelf?!' presenteren de auteurs het vak Levensbeschouwing vanuit een nieuwe visie. Zij gaan ervan uit dat levenbeschouwelijke vorming ontstaat... »
 
 
 
 
 

Actief met taal
Actief met taal door Anja Valk & Dieuwke de Coole
Taalmethodes bieden vaak kant-en-klare lessen waarmee docenten efficiĆ«nt en verantwoord aan de leerdoelen kunnen werken. Maar daarnaast blijven docenten behoeft... »
 
 
 
 
 

Wiskundig probleemoplossend denken voor het beroepsonderwijs
Wiskundig probleemoplossend denken voor het beroepsonderwijs door Machteld Pensaert & Ruth Wouters
Binnen School of Education deden lerarenopleiders van KHLeuven, KHLim, Thomas More-Mechelen en CVO-Limlo onderzoek naar het bijbrengen van wiskundige geletterdh... »
 
 
 
 
 

Puzzelen aan een uitdagende leeromgeving
Puzzelen aan een uitdagende leeromgeving door Audrey Deleu & Delphine Wante
 »