Welkom op Boeklezers.nl

Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »

Meedoen

Populaire boeken

 
» »
 



Kringgesprek
Kringgesprek door Melvin Vaessen
KringgesprekKringgesprekken in het primair onderwijs vinden op veel scholen plaats op maandagochtend om het weekend door te spreken. Het zijn gezellige en leuk... »
 
 
 
 
 

De kunst en kunde van het lesgeven
De kunst en kunde van het lesgeven door Carl Hendrick, Jim Heal & Paul Kirschner
 »
 
 
 
 
 

Maak een kunstwerk van je leven.
Maak een kunstwerk van je leven. door Jan Fasen & Sjef Drummen
 »
 
 
 
 
 

Emancipatie, excellentie en eerlijke kansen
Emancipatie, excellentie en eerlijke kansen door Dirk Van Damme
Na meer dan een halve eeuw snelle expansie, die zorgde voor welvaart en sociale mobiliteit, kampt het onderwijs met vele uitdagingen. Het is het moment om oude ... »
 
 
 
 
 

Freinetonderwijs
Freinetonderwijs door Jeroen Tans & Katrien Nijs
<p>Dit basisboek is een rijke bron ter kennismaking met de eigen wijze van werken in het freinetonderwijs. Het is een ruim geïllustreerd naslagwerk om je prakti... »
 
 
 
 
 

Je mag geen eisen aan leerlingen stellen.
Je mag geen eisen aan leerlingen stellen. door Jan Fasen & Sjef Drummen
 »
 
 
 
 
 

Werkprogramma 2024-2025
Werkprogramma 2024-2025 door
 »
 
 
 
 
 

'Mevrouw, mag ik eerder weg?'
'Mevrouw, mag ik eerder weg?' door Karin Westerbeek
Na jaren werkzaam te zijn geweest als onderwijsonderzoeker en onderwijsadviseur langs de zijlijn, vond Karin Westerbeek het tijd om zelf voor de klas te gaan st... »
 
 
 
 
 

Basisboek onderwijsrecht voor het middelbaar beroepsonderwijs
Basisboek onderwijsrecht voor het middelbaar beroepsonderwijs door RenéE. Van Schoonhoven
 »
 
 
 
 
 

Praktische gids voor Consultatieve leerlingbegeleiding
Praktische gids voor Consultatieve leerlingbegeleiding door Wim Meijer
<p>Hoe kunnen leraren en begeleiders samenwerken om de kwaliteit van de onderwijspraktijk te verbeteren? Hoe bieden we leerlingen zoveel mogelijk het onderwijs ... »