Welkom op Boeklezers.nl

Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »

Meedoen

Populaire boeken

 
» » »
 



Mens en beeld
Mens en beeld door H. Schreurs
Dit boek is een steun bij de orintatie op het verkrijgen van inzicht in en het gebruik van beeldende vorming in de praktijk van de sociaalpedagogisch hulpverlen... »
 
 
 
 
 

Weet wie je bent
Weet wie je bent door L. de Vries-Geervliet
zelfkennis als basis van agogisch professioneel handelen. PM-reeks. Gedrag wordt bepaald door de gedachten, gevoelens en wensen. In het boek...... »
 
 
 
 
 

Wachten op Zach
Wachten op Zach door E. Lodewijks-Frencken & J. Lodewijks
vader-moeder-zijn van een moeilijk kind. A-reeks. Wachten op Zach gaat over de vraag wat het betekent voor een vader en...... »
 
 
 
 
 

Overdracht en tegenoverdracht
Overdracht en tegenoverdracht door Frans van Delft
In dit boek worden de begrippen overdracht en tegenoverdracht, oorspronkelijk ontwikkeld door Freud, vertaald naar de alledaagse beroepspraktijk van begeleiders... »
 
 
 
 
 

Het thema centraal
Het thema centraal door A. Hendriksen, J.G. de Wit & Jeroen Hendriksen
Themagecentreerde interactie (TGI) is een methode voor het begeleiden van groepen en teams. Al jaren werken trainers en opleiders succesvol met deze methode. In... »
 
 
 
 
 

Anders kijken naar problemen in hulpverlening en begeleiding
Anders kijken naar problemen in hulpverlening en begeleiding door Corrie van den Berg
De kracht van het probleem als bron van oplossinggericht handelen bij begeleiding en hulpverlening. »
 
 
 
 
 

Agogiek voor gezondheidszorg en verpleegkunde
Agogiek voor gezondheidszorg en verpleegkunde door A. Bobbink, F. Bobbink & G. Fleuren
Vrij vertaald is "agogiek" het begeleiden van mensen. Verpleegkundigen hebben daar dagelijks mee te maken, vooral met andragogie: het begeleiden van volwassen m... »
 
 
 
 
 

Supervisie
Supervisie door StudentsOnly

<p>Supervisie is een didactische methode, waarmee de (aanstaande) professional geleerd wordt inzichten en ervaringen om te zetten in beroepsbekwaamheid. »