Boek
Wat maakt een samenleving voor zoveel mogelijk mensen waardevol en wat is of kan de bijdrage daaraan zijn van opvoeding en onderwijs? Dit is een vraag die niet of nauwelijks wordt gesteld niet in de politiek niet in de wetenschap en evenmin in de discussies die in de media en daarbuiten over allerlei maatschappelijke kwesties worden gevoerd. Want hoe vaak komt het voor dat als we de vraag eens terugbrengen op een kleinere schaal volwassen burgers elkaar opzoeken en afspreken hoe ze hun straat of buurt tot een voor hun kinderen waardevollere situatie kunnen maken om in op te groeien? Of hoe vaak komt het voor dat leerkrachten ouders en andere buurtbewoners de handen ineenslaan om de waarden die hen leiden in opvoeding en onderwijs kortom in hun gedrag naar kinderen toe zoveel mogelijk gemeenschappelijk te laten zijn? Hoe vaak komt het voor dat wij volwassenen aan kinderen vragen om met ons mee te denken en mee te werken aan de verwezenlijking van een voor ons allen waardevollere samenleving? «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand