Boek
Van pen en kladblok naar camera en laptop. Wie als moderne journalist of redacteur wil slagen, koppelt een ouderwetse passie om goed en helder te informeren aan een actuele kennis van technische hulpmiddelen. Het Handboek Crossmediale Journalistiek en Redactie helpt hedendaagse publicisten te bepalen hoe ze de kracht van het web kunnen gebruiken om de juiste doelgroep te bereiken met de juiste middelen. Daarom is er in de 24 hoofdstukken van de tweede druk van dit uitgebreide boek aandacht voor uiteenlopende redactievaardigheden zoals:•Succesvol schrijven voor het web•Zoekmachineoptimalisatie van redactionele teksten•Optimale interactie met de achterban•Het maken van goede foto’s en geslaagde infographics •Met welke software je bruikbare audio-opnames bewerkt•De principes van cinematografie•De benodigdheden voor een aantrekkelijk webfilmpjeDaarnaast komt ook de theorie aan bod, in hoofdstukken over•De geschiedenis van multimediale en crossmediale journalistiek•Online journalistieke businessmodellen•Redactiepolitiek en de journalistieke weerzin tegen veranderingenArjan Dasselaar (1975) is sinds 1992 actief als journalist. Hij schrijft onder andere voor het weekblad Elsevier en het Financieele Dagblad. Ook is hij columnist voor volkskrant.nl. Dasselaar is initiatiefnemer en voorzitter van de Vereniging Online Journalisten Nederland (vojn.nl). Hij doceerde journalistiek aan de Universiteit Leiden, de Rijksuniversiteit Groningen en de Erasmus Universiteit.Dr. Alexander Pleijter (1971) is verbonden aan het Groningen Center for Journalism Studies van de Rijksuniversiteit Groningen. Sinds 2002 is hij als onderzoeker betrokken bij een project over de adoptie van nieuwe media in de Nederlandse journalistiek. Tussen 2007 en 2010 werkte hij bij de opleiding Journalistiek en Nieuwe Media van de Universiteit Leiden. Daarvoor werkte hij bij de Radboud Universiteit Nijmegen. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Niemand