Boek
Geïntegreerde marketingcommunicatie beschrijft de theorie van marketingcommunicatie.In het eerste deel wordt uitgelegd wat geïntegreerde marketingcommunicatie omvat en hetbehandelt tevens een aantal gerelateerde begrippen, zoals branding en consumentengedrag.In de overige delen worden de drie pijlers van marketingcommunicatie besproken: te wetenreclame, promotie en multimedia, en evaluatietools. Verder wordt aandacht besteed aanbusiness-to-business, corporate image en internet als marketingtool.
Didactische kenmerken van dit boek:
- Leerdoelen
- Openingscases en eindcases
- Margebegrippen
- Kennis- en discussievragen
- Uitgebreide samenvatting
- Op de website zijn powerpoints en meerkeuzevragen beschikbaar
De theorie in het boek wordt ondersteund door voorbeelden uit de praktijk: van internationalemultinationals zoals AkzoNobel en Philips tot kleinschaligere bedrijven alsBagels & Beans en iKi Beer.
Geïntegreerde marketingcommunicatie is geschikt voor studenten van commerciële opleidingenaan het hoger onderwijs.
Kenneth E. Clow is verbonden aan de University of Louisiana in Monroe.Donald Baack is verbonden aan de Pittsburg State University. De Nederlandse editie isverzorgd door: Eric Boot Hogeschool voor Economische Studies (HES) / Hogeschool vanAmsterdam (HvA), Jean Hendriks Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN), RuurdMulder Hogeschool van Amsterdam (HvA) en Theo Zweers Haagse Hogeschool (HHS). «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »