Boek
Wanneer u iemand voor het eerst ontmoet, vormt hij zich binnen dertig seconden een beeld van u. Voor u het weet, bent u in een hokje geplaatst. Er zijn vervolgens zes ontmoetingen nodig om die eerste indruk te weerleggen. Maar hoe vaak krijgt u zes keer de kans om een verkoopgesprek te voeren of een presentatie te houden?
Met de juiste zakelijke omgangsvormen zorgt u ervoor dat het klikt vanaf de eerste minuut. En ook het contact daarna verloopt prettiger, doordat u weet hoe het hoort. Businessetiquette geeft u zelfvertrouwen en daarmee een voorsprong. U krijgt adviezen, geen voorschriften, over onder meer:
kledinglichaamstaalgesprekstechniekentafelmanierenpersonal brandingzakelijke gedragsregelsinternationale verschillen
Handige lijstjes, leuke anekdotes en uitspraken van mensen die het kunnen weten, maken van Businessetiquette een verfrissend handboek voor iedereen die stevig in zijn schoenen wil staan in het zakelijke contact.
De auteur
Roel Wolbrink richtte in 1997 als 'pakkenarchitect' maatpakkenatelier New Tailor op in Amsterdam en Utrecht. Hij geeft trainingen over zelfpositionering, etiquette, stijl en imago. Eerder schreef hij Het Blauwe Boekje - Kledingvoorschriften en hij is co-auteur van de bestseller Het Blauwe Boekje - Stijlgids over manieren, eten, drinken en kleding. «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »