Boek
De brede school ontwikkelt zich van een hype naar een reguliere voorziening.
De afgelopen periode is veel energie en geld gestoken in de ontwikkeling van
brede scholen. Gemeenten en professionals investeren omdat ze het idee hebben dat de brede school
een goede ontwikkeling is die past bij deze tijd.
De overheid geeft meer ruimte, maar vraagt tegelijkertijd in toenemende
mate zicht op resultaten. Hebben we gewerkt aan de juiste doelstellingen en is het geld goed besteed?
Breed uitgemeten heeft deels een verkennend karakter, omdat de ontwikkeling van de
brede school nog in volle gang is. Tot nu toe is er hard gewerkt aan de organisatie
en ontwikkeling van de brede school, maar de vraag naar de opbrengsten komt steeds dichterbij.
We slaan hiermee een geheel nieuw hoofdstuk open in de brede-schoolontwikkeling.
In deze bundel over de vraag naar de kwaliteit en opbrengst van de brede school belichten
verschillende auteurs ieder op hun eigen wijze een onderdeel van het vraagstuk.
Daarbij is er oog voor de maatschappelijke opbrengst, voor het meten van de opbrengst van de brede
scholen (onderling en in vergelijking met reguliere scholen), voor het inrichten van evaluatie
en monitoring van een brede school, maar ook voor de kwaliteit van de gemeentelijke beleidsprocessen,
en het bepalen van de kwaliteitszorgpositie van de brede school.
«
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen verbanden gelegd.