Boek
Dit boek geeft een goede introductie op het vak management en organisatie. Door de heldere structuur kan de lezer dit brede vakgebied in korte tijd doorgronden. De gekozen indeling bestaat uit strategisch management, operationeel management en organisatieontwerp. Aan de hand van een integrale case, die bij elk hoofdstuk wordt uitgebreid, kan de theorie direct in praktijk worden gebracht.Inhoudsopgave:Voorwoord1. Inleiding2. Management, organisatie en besluitvormingDeel I: Strategisch Management: van omgeving naar strategie3. Omgeving van organisaties4. Strategieformulering5. Spreidingsstrategie: waar concurreren?6. Positioneringsstrategie: hoe concurreren?7. Samenwerkingsstrategie: alleen of samen concurreren?Deel II: Operationeel Management: van strategie naar operaties8. Mensen: leidinggeven en ontwikkelen9. Mensen: motiveren en belonen10. Middelen: financiĆ«le middelen en sturing11. Middelen: duurzame productiemiddelen12. Methoden: besturen van bedrijfsprocessen13. Methoden: beheersen van kwaliteitDeel III: Organisatieontwerp: van strategie en operaties naar organisatiecultuur14. Arbeidsverdeling15. Relaties en bevoegdheden16. Coƶrdinatie17. Van strategie via operaties naar organisatiecultuurCapita selectaIndex «
Boeklezers.nl is een netwerk voor sociaal lezen. Wij helpen lezers nieuwe boeken en schrijvers ontdekken, en brengen lezers met elkaar en schrijvers in contact. Meer lezen »
Er zijn nog geen recensies voor dit boek.